UYSAL AİLESİ WEB SİTESİ SELAHATTİN UYSAL
selahattin uysal
Siteyi oluşturan
UYSAL AİLESİ WEB SİTESİ SELAHATTİN UYSAL ağacına hoş geldiniz
UYSAL VE PERİM SOYAGACININ HİKAYESİOsmanlı döneminde yunanıstan fethedildiginde,bölgenin türkleşmesi ve islamlaşmasını saglamak için aileler konyadan alınıp selanige yerleştirilmiş.zamanını kesin olarak bilmiyoruz.fatih sultan mehmet dönemi olsa gerek.hanife perim(daha sonra soyadı uysal olacak)dedesinin adı osman(selanikte kör osman dermişler) camiye torununu götürüp getiriyormuş osman dedenin 2 oglu bir kızı varmış ogulları musa ve iskender (anife işte bu musanın kızı) kızı isefatihan(fatan) osman dedenin ogullarından iskender selanikte ölmüş.iskenderin 1 oglu 1 de kızı varmış oglu raif ile kızı fatmayı amcası musa türkiyeye getirmiş.osman dedenin hayatta kalan büyük oglu musa aileyi selanikten almış edirnenin karaagaç köyüne getirmiş karaagaçtan kırklaeline ordanda üskübe geçmişler bu seyahatler sırasında babası ölen fatma musa amcasının rızası ile kuvayı-milliyeci diye bir beye evlatlık verilmiş o kuvayı-milliyeci bey bir süre sonra avrupaya kaçmış fatmayıda yanında götürmüş fatmanın abisi raif kardeşini çok aramış ama bulamamış.osman dedenin ölen oglu iskenderin bir oglu birde kızı vardı işte iskenderin oglu olan raif evlenmiş 4 oglu olmuş.osman(askerde ölmüş)hasan(30 yaşlarında ölmüş fazla içiyormuş)mümin ve 4 oglu iskender kozan(korucu iskender olarak bilinirdi) iskender kozanınnında 4 oglu oldu köyümüzde(mümin.osman.kemal.cemal iskender kozan 25 yıl önce öldü osman dedenin 2 oglu musa ve iskeder vardı iskender öldü torunu raif vardı raifin de 4 oglu vardı osman hasan mümin ve iskendere dedesinin adı konmuş osman dedenin diyer oglu musa üsküpte iken 1.dünya savaşı çıkmış seferberlik ilan edilmiş ve osman dedenin ikinci oglu olan musa askere alınmış musanın hanımı emine ozaman oglu mustafaya hamile imiş.(1916)yılı ve gün gelmis mustafa üsküpte dünyaya gelmiş(BU mustafa feride halamızın eşi olacak yani mustafa perim)mustafanın babası kırklarelinde yaralı olarak yatıyormuş neyse iyileşmiş tekrar savaşa gitmiş musa askerden dönene kadar ailesi üsküpte imiş musa dönünce ailesini almış topçüköye gelmişler topçuköydede durmamışlar çorlu karamehmetköyünün yanındaki avlanbey çiftligine yerleşmişler yunan ordusu anadoluya dogru ilerlerken işgaller 2 yıl sürmüş bizim aile karamehmetten uzunhacıya göç etmiş uzunhacıda çorlu civarında ergene nehri kenerında bir yer karamehmette 1 yıl uzunhacıda da 1 yıl kalmışlar. bu arada kurtuluş savaşı türkler tarafında kazanılıyor yunan tekrar geri çekilirken bizim musa dedemiz topçuköyde imişler ve köyden geçerken yakıp yıkmışlar musa dedenin hayvanlarınıda almışlar.artık topçuköyde kalınacak ve burda hayata devam edilecek. şimdi tekrar geri dönelim osman dedenin iki oglu vardı musa ve iskender birde kızı vardı fatihan (fatan)şimdi sizlere fatanı tanıtalın topçuköyde(halil aganın annesi muhtar sedatın babaannesi) fatanın kocası mümin musanın bir öküzü var birde fatanın kocasının öküzü var bunlar iki öküzü bir kullanıp çiftçilik ederlermiş ama yunanlar selanige dogru kaçarlarken bizimkilere zorla yardım ettiriyorlarmış öküz arabaları ile eşyalarını taşıtıyorlarmış mümin yunanları götürürken arabayı ve öküzleri bırakıp kaçmış çünkü poyralıda çerkezler anadoluda isyan edip avrupaya kaçarken trakyadaki köylerde çok eziyetler yapmışlar mesela parası için musa dedeyi fena dövmüşler musa dedenin hanımının altınlarını almak istemişler altınları vermemek için o sıralarda küçücük bir bebek olan feride halanın koynuna saklamışlar ama musa dedeyi fena dövünce vermek zorunda kalmışlar.musa dedenin hanımı ne olur bir kızım var bir tane ona verin demiş bir altın vermişler.bu olaylar çorlu tarafından topçuköye gelirken çövenli var orda olmuş ama çerkezler yunanıstan tarafına geçince yunanlar çerkezlere sizin kendi ülkenize bile ayrınız olmadı bizemi olacak diyerek çerkezleri başka yere sürmüşler.musa dede topçuköyde kalmış çiftçilik yaparlarmış at ve öküz koşarlarmiş evlerinin bir odasını bakkal dükkanı yapmışlar dükkanı mustafa dayı çalıştırırmış yani (mustafa perim yücel perimin babası)musa dedenin çocukları mustafa.hanife. ayriye.çanakkale savaşında musa dedenin hanımının 3 kardeşi şehit olmuş.musa dedenin hanımıda kardeşlerinin üzüntüsünden olsa gerek gözleri kör olmuş bundan sonra hayatını kör sürdürmüş kardeşimustafa perimin yanında 1965 te vefat etmiş. buraya kadar perim sülalesi sürüyor bundan sonrasını yaşı 50 55 olanlar bilir yinede bir açıklama getirelim perim soy adı mustafa perim hanife perim hayriye perimle devam ediyor.mustafa perim uysal sülalesinde bulunan ailenin 3 erkekgi içinde bir kız olan feride uysalla başlıyor mustafa perim feride uysalı alınca uysal sülalesinle akrabalık başlıyor daha sonra feridenin kardeşi salih mustafa eniştenin kardeşi hanifeyi alıyor ve feridenin yegeni raifte mustafa eniştenin kardeşi hayriye perimi alıyor sürüp gidiyor.bundan sonrasını uysal soyagacından bakabilirsiniz. buyurun soyagacı yazan yeri tıklayın bakalım TOPÇUKÖY HAKKINDA BİLGİLERKONUMU:Vize İlçesine bağlı bulunan köyün ilçeye uzaklığı 11 Km dir.Köy bağlı bulunduğu ilçenin güneyindedir.Köy hafif meyilli iki yaka üzerine kurulmuş,membağı köyün üst başından çıkan ufak bir dere ile ikiye ayrılmıştır. Köy yerli ve muhacir mahallesi diye iki gruptan oluşmuştur. Yerli mahallesi kuzey kısımda,muhacir mahallesi güney kısmında yer almaktadır.Köyün genel görünümü ova niteliği taşımaktadır. Çok hafif engelli arazi üzerine konuşlandırılmıştır.B- TARİHÇESİ:Köyün kesin olarak ne zaman,kimler tarafından kurulduğu bilinmemektedir.Bu gün yerleşme sahası olan köyün civarındaki tarlaların sürülmesi sırasında eski dil yazılmış mermer par-çalarla,geniş yüzeyli pişmiş tuğlalara rastlanmıştır.Bu kalıntılar köyün eski bir tarihe sahip olduğunu ve çeşitli istilalara uğradığının kanıtı sayılmıştır.Yapılan incelemelerde köy halkının 1913 yılında Yunanistan'ın Selanik şehrinden göç ederek 200-300 kadar nüfusla bugünkü köye gelmişler,geldikleri zaman 90 yapı ve bir o kadar büyük ve küçük baş hayvan, ekilmiş olan tarlaları ve boşaltılan köyün ambarlarında zahire bulmuşlardır. Yaşlıların anlattıklarına göre ,geldikleri zaman köyün uzun bir tarihe sahip olduğunu belirten bir kilise,biri yeni olmak üzere iki mezarlık bulmuşlardır. 1919 yılından Yunan işgaline kadar köye yerleşip çalışan ilk göçmenler işgalle köyü terk ederek 1913 yılından sonra kurulan Türk köylerine yerleşmişlerdir. Bunun böyle olmasının sebebi 1913 yılından önce bu yöreyi terk eden Yunanlıların 1919 işgalinden sonra geri dönerek kendi evlerine yerleşmelerinden kaynaklanmıştır.Kurtuluş savaşından sonra Türkler tekrar köye gelmiş ve 1934 yılında ve 1951-1979 yıllarında iki defa daha göç dalgasına maruz kalmıştır.Bu gün üç göç dalgası sonunda köyün nüfusu 1998 sayımına göre 790 dır topçuköyde muhtarlık yapanlar ve dönemleri 2009 - Levent SAĞLAM 2004 - Sedat İŞCAN 1999 - Ali ALSAN 1994 - Salih KIZIL 1989 - Abdullah BİRGÜL 1984 - Hüseyin KUBAT 1978 - mümin kuru 1972 - Mümün KURU 1967 - Raif UYSALC- EKONOMİK DURUM:Köy sakinleri geçimini çiftçilik ve hayvancılıkla sağlamaktadır.Ayrıca köyden yaklaşık 60-65 civan kişi çeşitli fabrikalarda işçi olarak çalışmaktadır.Köy bağlı bulunduğu ilçenin en iyi ve modern hayvancılık yapan yeridir. Tarım ürünleri ise daha çok buğday, arpa, yulaf ve ayçiçeğidir.Az miktarda da sebze ürünü yetiştirilmektedir. Bu ürünlerin arazi üzerindeki yeri ve yüzdesi şu şekildedir:Buğday %40, Ayçiçeği %40,yulaf %18,sebze ürünleri ise %2 dir.Köy halkı devlet imkanlarından yararlanmakta ,aldığı krediyi genelde tarım ürünlerinin yetiştirilmesinde ve modern tarım yapabilmekte kullanmaktadır.Köy halkının veya köyün ortak gelir sağlayacağı başka imkan (Maden v.s)yoktur. Köyde topluma açık yerler genelde köy kahveleri olup toplam mevcudu 4 tür. Ayrıca bakkal ve kooperatif bulunmaktadır.Köy halkı ihtiyaçlarım ilçeye gitmediği zaman 5 bakkal ve kooperatiften karşılamaktadır. Köy halkı ürettiklerinin pazarlamasını köyde yaptığı gibi Yağlı Tohumlar, Toprak Mahsûlleri Ofisi,Köy Koop,ve özel sektöre satmaktadır.D- SOSYAL DURUMU:Köyün gelir dağılımı genelde aynı olup fazla farklılık göstermemektedir. Belirgin bir sosyal farklılaşma yoktur. Son 5 yıldır dışarıya göç eskiye oranla azalmıştır. Asıl toprak sahibinin ölmesi ve toprağın oğullar arasında paylaştırılması toprağın kullanımım değiştirmiş geçinme sorunları ortaya çıkmıştır.Dolayısıyla küçük toprak parçasından geçimini sağlayan aileler sanayi kuruluşu olan fabrikalara işçi olarak gitmiştir. Köylü arasındaki saygı ve sevgi eskiye nazaran azalmış ,gelen*k ve görenekler,örf ve adetler nispeten zayıflamıştır. Yurt genelinde olduğu gibi köyde de son yıllarda artan içki tüketimi birçok olumsuzluğu beraberinde getirmiş,ailevi olaylara sebep olmuş,çocukların ve gençlerin yetişmesi ve yetiştirilmesinde olumsuzluklar yaratmıştır.Köyde46 sene önce vuku bulan bir adam öldürme olayı dışmda böyle bir olay olmamıştır.Türk toplumunun genelde kabul ettiği kız kaçırma olayı bu köyde de olmakla birlikte huzursuzluk meydana gelmemektedir. Akraba evliliği hiç yapılmamaktadır.1960 lı yıllara kadar köyde siyasi hayat oldukça etkili olmuş ve bölünmeler meydana gelmiştir. 1980 e kadar devam eden bu hava daha sonra kaybolmuş ve demokratik ortam hızla yerleşmiştir.Meydana gelen siyasi tartışmalar eylemden ziyade karşılıklı fikir teatisi şeklinde kalmaktadır.E-SAGLEC HÎZMETLERİ:Köyün halen bir sağlık ocağı bulunmakla birlikte sağlık hizmeti veren ebe yada doktor bulunmamaktadır. Sağlık ekipleri zorunlu hallerde ve periyodik aralıklarla köye gelip hizmet vermektedir.F-EĞİTİM:DURUMU:Köyde 1-5 arası sınıflan bulunan bir ilköğretim okulu mevcut olup öğretmen kadrosu tamdır. Okul bünyesinde Ana sınıfı derslik yetersizliğinden dolayı bulunmamaktadır.Köyümüzde kütüphane ya da okuma odası bulunmamaktadır.Okul Müdürünün yaptığı teşebbüs köylü tarafından yeterince dest eklenmemiş tir. Okul çağma gelmiş her çocuk okula devam etmekte ve kız erkek aynı sıra ve saflarda eğitim görmektedir. .Yeni nesil çocuklar okumaya daha meraklı ve istekti olup bunu karşılamak için İlçe ye ve ile gitmektedir. Okulumuzda 5. sınıfı bitirenler 6-7-8 .sınıfı Çövenli ve Vize'de okumaktadırlar.Köyde İlköğretim okulu dışmda herhangi bir kurs gözlenmemiştir.Aynca 30-45 yaş arası olan kişilerin betili bir ölçüde.kayda değer şekilde eğitim ve Öğretimde geri kaldığı, gerekli teşviği göremediği tespit edilmiştir.G-FOLKLÖR:Trakya yöresinin karakteristik özelliklerinin aynısını köyde görmek mümkündür.Halk kendi hayatım ve folklorunu yaşatma çabası içinde olup maniler ve fikralar üretilmektedir. Son yıllarda asker uğurlamaları bir şölen halini almış ve bir düğün havası içinde yapılmakta ,yemekler yenmektedir.Köy halkı genel olarak Trakya bölgesinin oyunlarından olan karşılama,horon,kasap ve çiftetelli oyunlarım gerek kendi aralarındaki eğlencelerde ,gerek düğünlerde oynamaktadır. .Evlendirme geleneği her ne kadar görücü usûlde yapılmakta ise de özellikle genç nesillerin bu geleneği büyük oranda yıktığı ve aşk evliliği yaptıktan gözlenmektedir. Buna rağmen örf ve adetlerine bağlı olan halk evlendirme olaylarında bu geleneğinden vazgeçmeyip eski düzende evlenmelerde gözlenmektedir. Yani damat adayının en yalan veya en büyük akrabası kız evine gidip anne-babadan kızı ister.Ondan sonra söz kesilir.,nişan ve düğün yapıhr.Nikah resmi olup dini vecibe olarak ta imam nikahı kıyılmaktadır.Düğünden sonra önce kız baba evine,damat ve damadın en yakın akrabalan çağrılarak gezi yapılır.Bu işler oğlan tarafıncada yapılır ve iki aile arasmda yakınlaşmanın arttırılması sağlanır.Düğünden bir gece Önce ise kına gece yapılır.,geline kına yakılır .Düğünler genelde Cuma günü başlar ve Pazar gününe kadar sürer. Salon düğünü de yapanlar az değildir.Çalgı olarak ta davul zuma ,klarnet ve okestra kullanılır. KÖYDE YAKILAN BAZI MANİLERAyakkabımı giydim Bakarım dillerine Beni de öğret yarim Kasaba dillerine.Evinin önünde kuyu Uyu sevdiğim uyu Yarime içilmişler Benden ayrılık suyuMani benim ezberim Kan ağlıyor gözlerim Nazlı yarin yolunu Akşam sabah gözlerim.Annem entari almış Rengi akşam güneşi Dalgayı bırak yarim Ciddi yapalım işi
Son Etkinlikler
Kendi aile ağacınızı oluşturun
Size değerli keşifleri bulabilmemiz için aile ağacınızı oluşturmaya başlayın.
Aile fotoğraflarınızı iyileştirin
Fotoğraflarınızı yükleyin ve bunları yapay zeka destekli özelliklerle renklendirin, iyileştirin, onarın ve canlandırın.